3 týdny tréninku na maraton za mnou

29.10.2015 21:25

Jak jsem již avizoval, začal jsem zatím předběžně s tréninkovým plánem na samotný maraton a zde bych se s vámi chtěl podělit o své počáteční pocity. Píšu předběžně, protože samotný tréninkový plán je stavěný na 20 týdnů s tím, že je zakončen závodem. Abych toto dodržel a dodržet to já chci, bude oficiální začátek tréninkového plánu někdy v polovině listopadu. Ovšem připraveným štěstí přeje a proto nechávám své tělo již teď v pohotovostní zátěži. Vždy jsem byl zvyklý chodit běhat tak 2-3x týdně a povětšinou na celkem delší trasy, tento trénink mi vyhovoval, zabíral ovšem celkem dost času. Podle nového tréninkového plánu chodím teď běhat 5x týdně, ovšem vzdálenosti kolem 5-7 km s jedním dlouhým během o víkendu. Je to lepší jak tělesně, tak i časově. Kolem 35 min denně si najde prostě každý a kdo říká, že ne, tak ten se jen vymlouvá. Kupodivu zjišťuji, že je tento druh tréninku i efektivnější. Tělo si začalo na tu stálou zátěž docela dobře zvykat a i problematické kopcovité pasáže mých tras jsou nyní bez větších potíží. Uvidíme dále. A jak vidno z přiložené fotografie, vyhlašuji konec běžeckým úrazům(alespoň doufám). :-)