Salomon Trail Running Cup 2015 Lipno

24.08.2015 17:58

Nápad okořenit si svojí běžeckou sezónu o nějaký ten extrémnější závod ve mně zrál už dlouho a potom co jsem spoluorganizoval letošní Vltava Run pro Schneider Electric Team jsem se rozhodl vyzkoušet jeden závod ze série Salomon Trail Running Cup a to konkrétně půlmaraton v Lipně nad Vltavou. Už z loňské startovní a výsledkové listiny mi bylo hned jasné, že mojí prioritou nebude umístění, ale hlavně to ve zdraví a v limitu 3 hodin zvládnout dokončit. I když závody série STRC mají už docela slušnou pověst v běžecké obci, není přeci jenom účast tak hojná jako na jiných akcích, kterých se zúčastnuji, zejména asi pro jejich obtížnější průběh. Na startu jsem se tedy ocitl mezi cca 400 závodníky, kteří už od pohledu budili běžecký respekt. Po odstartování nás hned čekal výběh do strmého kopce, za kterým jsme pro změnu zamířily na výběh Kramolínské sjezdovky. V tomto duchu pokračoval prakticky celý závod , kdy kopec následoval ostrý seběh lesem přes kořeny, balvany i napadané stromy a znovu do kopce. Opravdovým zpestřením byl výběh po požarním schodišti na vrchol Stezky v korunách stromů a její následný seběh. Pak už čekal „pouze“ výběh na Alpskou vyhlídku a poslední seběh zpět do Lipenského přístavu. Na trati jsem nechal vše a i s výsledným časem 2:29:28 jsem byl spokojen i proto, že jsem za sebou nechal bezmála 130 závodníků. Závod byl opravdu náročný, ale už teď přemýšlím o příštím ročníku. Tak kdo se přidá?